Dodatkowe pieniądze na prowadzenie działalności lub jej założenie, przyznawane przez różnego rodzaju organizacje to dobry sposób na rozwój, który pomaga wejść na wyższy poziom biznesowy. Jednak przedsiębiorcom najczęściej brakuje wiedzy i czasu, aby samodzielnie pochylić się nad wnioskiem, aby go prawidłowo wypełnić. Taką usługę wykonują nie tylko wyspecjalizowane firmy, ale też biura rachunkowe. Jak ubiegać się o dotacje?
Spis treści
Dofinansowanie – co można zyskać?
Przede wszystkim, tego typu programy wspierają rozwój firm, pozwalając im na kolejne, często kosztowne inwestycje. Poza przygotowaniem odpowiedniej dokumentacji w celu przystąpienia do konkursu należy również odpowiednio rozliczyć wykorzystane pieniądze. W tym przypadku dofinansowania powinny być poparte odpowiednimi fakturami, a pieczę nad nimi powinno sprawować doświadczone biuro księgowe. Nieprawidłowe dokonanie rozliczeń lub sporządzenie niekompletnego raportu może skutkować koniecznością oddania całości przyznanej kwoty pieniędzy.
Kto przyznaje dotacje?
Najczęściej podmiotem przyznającym dotacje jest państwo lub jedna z większych organizacji, odpowiedzialna za współpracę gospodarczą (np. UE). W tym miejscu warto zaznaczyć, że część pieniędzy przeznaczona na inwestycje musi pochodzić z portfela przedsiębiorcy – z reguły chodzi o ułamek danej kwoty, w granicach 30-40%. Cały czas dofinansowania nie są popularną opcją wśród rodzimych właścicieli firm, dlatego każdy powinien sprawdzić, czy spełnia warunki konkretnych programów i z nich skorzystać.